جوانان و هنرمندان بشاگردی از نبود فرهنگسرا رنج می برند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 2 خرداد 1394
بازدید : 665
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سردشت مرکز شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان که از نبود فضاهای فرهنگی به شدت رنج می برد. یکی از معضلات جدی جوانان این شهر هم اکنون نبود فرهنگسرا است که از مطالبات جدی این شهر به شمار می رود.

 

13921120000243_PhotoA

به گزارش عصر بشاگرد،یکی از وظایف شهرداری انجام فعالیت های فرهنگی و تخصیص بودجه ای برای ایجاد فرهنگسرا است. تعیین قطعه زمینی برای امور فرهنگی یکی از این فعالیت هایی است که شهرداران مکلف هستند انجام بدهند.

فرهنگسرا مجتمع ساختمانی است که در آن یک یا چند نهاد فرهنگی با اهدافی نظیر ارتقای سطح فرهنگ، آگاهی‌ های عمومی، سرمایه‌های اجتماعی، حمایت از گروه‌های جوان و راهنمایی آنها به فراگیری پیشه‌ ها و هنر‌های مختلف، غنی‌سازی اوقات فراغت و ایجاد تفریحات سالم فعالیت می‌ کنند.

متاسفانه در مرکز شهرستان بشاگرد فرهنگسرا وجود ندارد، در حالی که قشر عظیمی از جمعیت این شهرستان را جوانان مستعد و خوش‌ قریحه تشکیل می‌ دهند و این افراد از نبود فرهنگسرا رنج می‌برند.

رحیم رحیمی مسئول کانون فرهنگی علی ابن ابیطالب (ع) در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: شهر سردشت نیاز به فعالیت های فرهنگی و هنری بیشتری دارد و شهرداری باید تمرکز بیشتری در این بخش داشته باشد.

رحیمی افزود: فعالیت های فرهنگی شهرداری کم است و باید نسبت به این موضوع توجه بیشتری شود. بارها جوانان شهر سردشت خواستار در نظر گرفتن محلی ثابت برای ایجاد فرهنگسرا در شهر شدند.

وی ادامه داد: وجود فرهنگسرا در شهری با این جمعیت یکی از نیازهای مهم دختران و پسران در شهر سردشت بشاگرد است.

رحیم رحیمی با بیان اینکه توجه به کارهای فرهنگی باعث ایجاد تعامل و اعتماد میان مسئولان شهری و جوانان می شود، گفت: جوانان با درگیر شدن در فضاهای فرهنگی باعث افزایش و ارتقای سطح فرهنگی شهرمان می شوند.

وی افزود: جایگاه معاونت های امور اجتماعی و فرهنگی در شهرداری باید مشخص شود و مدیران بدانند اگر معاونت فرهنگی وجود نداشته باشد در کارها اخلال به وجود خواهد آمد.

یکی از جوانان بشاگردی که به تئاتر علاقه دارد و گاهی نیز در جشن های ملی و مذهبی هنرنمایی می کند، گفت: نبود فرهنگسرا به عنوان مکانی فرهنگی برای جوانان صاحب ذوق در شهرستان بشاگرد بیش از پیش احساس می‌شود.

محمد شنبه زاده افزود: اگر مکانی صرفا به انجمن‌های نمایشی، فرهنگی و هنری اختصاص یابد، فعالیت این انجمن‌ها نیز افزایش یافته و جوانان با شوق بیشتری فعالیت می‌ کنند.

این هنرمند اظهار کرد: شاید یکی از عللی که سبب می‌شود، شهر ما فرهنگسرا نداشته باشد، نبود آگاهی و اطلاع مسئولان از تعداد زیاد بازیگر، خواننده، نقاشان و به طور کلی هنرمندان این شهر است.

امین آرمین یکی از خوانندگان معروف شهرستان بشاگرد نیز در این باره گفت: وجود هنرمندان برجسته در این شهرستان باعث شده که خلاء مکانی فرهنگی در قالب فرهنگسرا در مرکز شهرستان احساس شود.

آرمین افزود: یکی از دلایلی که باعث شده است در حال حاضر جشن های ملی و مذهبی در شهرستان بشاگرد کم رنگ شود نبود مکان مناسب برای برگزاری مناسبت ها است. وجود مکانی مثل فرهنگسرا باعث می شود که انجمن های نمایشی و فرهنگی هنری این شهر فعالتر شوند.

این خواننده یادآور شد: شاید مسئولان نمی دانند که ما در این شهرستان گروه های سرود و تئاتری داریم که جایزه های استانی و کشوری زیادی را کسب کرده اند.

وی با بیان اینکه هنرمندان می توانند در غنای ادبیات شهر کمک بکنند، گفت: وفور هنرمندان خوب و برجسته باعث می شود آنها در مکانی علمی می توان فرهنگ این منطقه را احیا کند.

شهرستان بدون مکانی فرهنگی بی شک تبدیل به شهری با سطح فرهنگ پایین می شود. وجود استعدادهای فراوان در شهرهای جدیدالتاسیس باعث شده نیاز به مکان های فرهنگی بیشتر احساس شود.ظرفیت پذیرش پایین مکان های فرهنگی در بشاگرد، هزینه ها و خطرات ایاب و ذهاب باعث شده که شهروندان بیش از پیش، نبود مکان های فرهنگی و هنری را در شهرستان احساس کنند.

 





:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: نبود فرهنگسرا دربشاگرد،جوانان بشاگردی بدون یک فرهنگسرا،بشاگرد،مشکلات فرهنگی بشاگرد،شهرداری بشاگرد،استانداری هرمزگان ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 1652
بازدید کل : 125098
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com